Meest gestelde vragen - voorverkoop

Wanneer moet ik uiterlijk mijn bestelbon inleveren om mee te kunnen doen met de loting?
U kunt uw bestelbon tot en met zaterdag 18 mei 2019 inleveren bij de kassa.

Wat als ik na 18 mei mijn bestelbon inlever?
Alle bestelbonnen die na zaterdag 18 mei 2019 binnenkomen, worden niet meer verwerkt. U bent dan aangewezen op de losse kaartverkoop die start op zaterdag 1 juni inclusief de zijbalkonplaatsen. U kunt vanaf 09.00 uur via de website, telefonisch of aan de kassa reserveren. Telefoonnummer kassa: 0182 - 513 750.

Wanneer weet ik of ik ben ingeloot?
Rond 28 mei ontvangt u een (digitale) factuur van uw reservering. Hierop staat vermeld welke voorstellingen u toegewezen heeft gekregen. Als een door u aangevraagde voorstelling niet op de factuur vermeld staat, betekent dit dat er voor u voor die voorstelling geen plaatsbewijzen beschikbaar zijn.

Ontvang ik de factuur via de post of digitaal?
Indien uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een digitale factuur. Checkt u s.v.p. goed of het bij ons bekende e-mailadres correct is. U kunt uw e-mailadres op de bestelbon aangeven.

Wanneer vindt de automatische incasso plaats?
Het totaalbedrag wordt ongeveer 1 juli automatisch van uw rekening afgeschreven.

Wanneer ontvang ik de plaatsbewijzen van de voorstellingen waar ik voor ben ingeloot?
Medio juli ontvangt u uw plaatsbewijzen.

Ik heb nog een tegoedbon/Irischeque/PODIUM Cadeaukaart/Theaterbon. Hoe kan ik deze tijdens de voorreservering inleveren?
Gelieve deze bonnen nooit bij uw bestelbon voegen. U kunt deze wel meesturen met het antwoordformulier dat u ontvangt bij de (digitale) factuur.

Ik wil reageren op mijn factuur maar ik ben mijn antwoordformulier kwijt...
U kunt een nieuw antwoordformulier hier downloaden.

Is De Goudse Schouwburg rolstoeltoegankelijk? Kan er een begeleider mee?
Ja, er is een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. U kunt dit op de bestelbon aangeven bij ‘BIJZONDERHEDEN’.

Ik zit in een rolstoel, maar wil in de zaal op een gewone stoel zitten.
Dat zou geen probleem moeten zijn! U kunt dit op de bestelbon aangeven bij ‘BIJZONDERHEDEN’.

Ik ben slecht ter been / heb hoogtevrees / claustrofobie. Hoe reserveer ik geschikte plaatsen?
Mochten er bepaalde plaatsen zijn waar u absoluut niet kunt zitten, geeft u dit dan aan op de bestelbon bij ‘BIJZONDERHEDEN’. Wij zullen dan bij de loting proberen hier rekening mee te houden. Realiseert u zich wel, dat hiermee de kans op het verkrijgen van plaatsbewijzen verkleind wordt.

Mag mijn kind op schoot?
U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel worden gereserveerd in verband met de veiligheid (verplicht door de brandweer). U kunt ook een stoelverhoger vragen bij de garderobe. Op die manier kan uw kindje optimaal van de voorstelling genieten!

Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn voordat het mee kan naar het theater?
Dat is per voorstelling verschillend. Bij alle familievoorstellingen staan er vanaf leeftijden als richtlijn vermeld bij de voorstelling.

Is het mogelijk om op een wachtlijst te komen indien ik ben uitgeloot?
Dit verschilt per voorstelling. U kunt vanaf vrijdag 31 mei contact opnemen met de kassa via 0182 – 513 750 om op de wachtlijst geplaatst te worden. Wanneer er plaatsbewijzen beschikbaar komen, nemen de medewerksters van de kassa contact op met de personen die op de wachtlijst staan.

Mijn kind heeft geen vakantie wanneer u dat aangeeft bij kindervoorstellingen. Hoe kan dat?
Op onze website en in onze brochure staat aangegeven welke familievoorstellingen in een vakantieperiode vallen. De scholen in Gouda en omstreken beslissen echter zelf welke 'vakantie-regio' ze hanteren. Wij adviseren u daarom altijd bij de school te informeren naar de voor uw kind(eren) geldende vakantieperioden.

Waarom wilt u mijn telefoonnummer?
Wij noteren graag uw telefoonnummer zodat wij u kunnen bereiken, mocht er bijvoorbeeld op het laatste moment een voorstelling uitvallen.

Waarom wilt u mijn e-mailadres?
Bij belangrijke wijzigingen zoals annuleringen of verplaatsingen, ontvangt u van ons een brief. Alle andere informatie met betrekking tot de voorstelling waar u kaarten voor heeft, ontvangt via de mail, mits wij uw e-mailadres in ons bestand hebben. Ook de factuur na loting en speciale aanbiedingen ontvangt u via de mail.

Waar/Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Adreswijzigingen kunt u aangeven op de bestelbon.

Waarom kun je zijbalkonplaatsen alleen via de kassa reserveren en niet in de voorreserveringsperiode?
De zichtlijnen vanaf de zijbalkons in de Grote zaal zijn bij sommige voorstellingen niet optimaal. Daarom zijn de zijbalkons ingedeeld in de derde rang en betaalt u (meestal) voor een plaatsbewijs 50% van de eersterangsplaats. Omdat wij niet voor u kunnen beslissen of u akkoord gaat met een zijbalkonplaats, worden deze niet meegenomen in de voorreserveringsperiode maar kunt u deze vanaf zaterdag 1 juni via de kassa en de website reserveren.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Cookies

Deze website maakt gebruik van Cookies. Bekijk ons privacy statement.

Meer informatie

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.